Як побудувати будинок на материнський капітал, відгуки забудовників і варіанти використання коштів

Для поліпшення життєвих умов допускається використовувати материнський капітал у вигляді допомоги від держави різними способами. Чи можна використовувати материнський капітал на будівництво будинку? Закон допускає таку можливість, що чітко прописано в законі, які вийшли перед новим 2007 роком, які представляють додаткові заходи підтримки від держави тим сім’ям, які мають дітей. Йдеться про статтю 256 – ФЗ, де перераховані всі умови для зведення будинку своїми силами.

Способи використання материнського капіталу на поліпшення життєвих умов

При використанні сум материнського капіталу можна звести житло тільки на території України, а витратити кошти державної допомоги можна таким чином:

  • отримавши гроші на будівництво будинку або іншої капітальної житла;
  • для компенсації вже витрачених коштів на зведення споруди або реконструкції;
  • застосувавши гроші для погашення старого кредиту або отримання нового з метою покупки житла або будівництва нового будинку.

Російські закони, в разі застосування материнського капіталу для поліпшення житлових умов, розглядають капітальну реконструкцію будинку, як прирівняну до будівництва. Глобальна реконструкція існуючого будови має на увазі перебудову простінків, надбудову ще одного поверху або житлової мансарди, що не відноситься до поняття ремонту, в результаті якої площа для проживання збільшиться хоча б на одиничну норму обліку, визначену державою.

Чи можна витратити матеріальний капітал на перебудову, реконструкцію так само ефективно, як і на будівництво нового будинку? Такі роботи передбачені законом, але ремонт приміщень, заснований на косметичному оновленні, не відноситься до реконструкції, в результаті нього не збільшуєте житлова площа, тому оплатити такі роботи із засобів материнських грошей не вдасться.

Оплата будівництва з коштів материнського капіталу

Материнський капітал не видається сім’ї відразу всієї покладеної сумою. Спочатку можна розраховувати тільки на половину виділеної урядом суми, яка в 2017 році виражається в сумі 45026 гривень. Саме такий розмір грошових вливань можуть дозволити собі сім’ї з дитиною, які вирішили побудувати житло самотужки або залучити для цього підрядників. Половину зазначеної суми батьки отримують не раніше півроку після першого отримання грошових коштів.

Будівництво власними силами

Отримання грошей на реконструкцію або нове будівництво починається зі звернення до місцевого відділення Пенсійного фонду. Складається заяву про спосіб використання материнського капіталу, до нього додаються документи по стандартному списку:

  • папір, що підтверджує право сімейної пари або одного з членів сім’ї на володіння ділянкою, на якій буде збудовано будинок;
  • дозвіл місцевої виконавчої влади на будівництво приватного житла;
  • відомості про реквізити банківського рахунку для перерахування сум;
  • для реконструюються об’єктів потрібно документ, що підтверджує право на домоволодіння;
  • зобов’язання, оформлене в нотаріальній конторі про надання всім членам сім’ї частки в житло після перебудови.

Після закінчення півроку, для отримання залишку суми необхідно надати наступні документи:

  • акт огляду (Якщо будівництво ведеться своїми силами);
  • номер рахунку для перерахування чергові частини;
  • ксерокопії батьківських паспортів;
  • копію свідоцтва про одруження або документ про розлучення.

Дозвіл на будівництво або перебудову, а після проходження півроку і акт огляду можна отримати у відділенні архітектури та будівництва. При використанні найманої праці потрібно вимагати акт про виконані роботи у адміністрації будівельної компанії. Вони ж можуть надати і кошторисний розрахунок витрачених матеріалів, а якщо сім’я самостійно набуває будівельні конструкції, деталі та суміші, то потрібно зберігати чеки і підраховувати використані кошти.

Умови зведення будинку

Побудувати будинок на материнський капітал можна при дотриманні наступних умов:

  • споруда знаходиться в районах Російської Федерації;
  • земельна ділянка, призначений для будівництва, належить по праву володіння сім’ї;
  • на перебудову або нову споруду є розроблена і затверджена документація, а саме: проект з кошторисом;
  • цільовим спрямуванням при оформленні ділянки у власність повинна бути названа споруда житла, інакше використовувати державний каптал не представляється можливим.

Використання підрядної організації

У разі використання праці професійних підрядників, з ними укладається договір на проведення робіт з перерахуванням всіх етапів і наданням кошторисного розрахунку, де будуть вказані необхідні матеріали. У разі роботи за договором з будівельною фірмою, сім’я не зможе отримати капітал на свій рахунок і перевести в готівку гроші, так як перерахування буде вестися на рахунок організації відповідно до акта виконаних робіт і представленого кошторисного розрахунку вартості матеріалів.

Варіант відшкодування коштів, раніше витрачених на зведення житла

Гроші можна використовувати для покриття витрат, понесених під час будівництва або перебудови об’єкта житлової власності. Для цього звертаються в спеціалізований відділ пенсійного фонду за місцем реєстрації та проживання. Для отримання компенсації готують такі документи:

  • документ про право власності на ділянку з існуючою будівлею;
  • при проведенні реконструкції представляється папір, що підтверджує володіння житловим об’єктом, при цьому право власності повинно бути оформлено з 1 січня 2007 року, якщо реконструкція була закінчена раніше, то і право на житло має бути зареєстровано раніше;
  • номер розрахункового банківського рахунку для перерахування необхідної суми;
  • акт огляду, який підтверджує факт збільшення житлової площі будинку та виконані роботи по об’єкту;
  • нотаріальне зобов’язання про право всіх членів сім’ї на власну площа в новій споруді;
  • паспорта чоловіка і дружини і свідоцтво про шлюб або розлучення.

Звернення за компенсацією має бути тоді, коли другій дитині виповниться не менш 3 років, і за умови, що зведення житла велося самотужки без використання підрядного праці. Після звернення в пенсійний відділ протягом 2 місяців буде проведена відповідна перевірка і гроші надійдуть на рахунок.

Іпотека на будівництво будинку з материнським капіталом

Щоб побудувати будинок, сім’я може залучити банківський капітал, а не використовувати власні кошти, тобто взяти іпотеку. Для погашення позики держава дозволяє використовувати суму материнського капіталу. Щоб погасити раніше оформлену іпотеку, взяту з метою поліпшення житлових умов, потрібно представити в пенсійний фонд наступні документи:

  • копію оформленого кредитного договору з банківською установою;
  • довідку банку, що містить відомості про залишилася сумі боргу (сюди входить основна сума і потрібні до плати відсотки);
  • іноді банк укладає іпотечний договір, якщо такий є, то потрібно представити його ксерокопію;
  • документ на право володіння побудованого або перебудованого житла, на яке була взята іпотека;
  • зобов’язання, підписане нотаріусом, про право кожного члена сім’ї на частину площі в новому будинку;
  • документи батьків і свідоцтво про їх подружньому статусі в даний час.

Законом не дозволено використовувати материнські гроші до того віку дитини, коли йому буде три роки, але це правило не стосується повернення капіталу, взятого по іпотеці. Для використання кредиту з відшкодуванням державною допомогою на законодавчому рівні визначено типи фінансових установ, здатних видати таку іпотеку.

Умови оформлення іпотеки

Для позикових коштів, узятих у період після 2013 року, здійснюється тільки безготівковий переказ грошей на кредиторський рахунок. Для поліпшення сімейного житла сім’я може використовувати материнські гроші для перерахування першого внеску або застосувати їх для дострокового погашення частини взятої суми. При цьому слід пам’ятати, що номінал сертифіката не може бути більше суми основного боргу. Засоби материнського капіталу не підлягають поділу при оформленні розлучення, гроші залишаються у матері, навіть якщо вихованням дітей займається тато.

Можна застосувати дроблення капіталу, дозволяється використовувати кошти на отримання дітьми освіти або інші потреби, а залишок направляється на погашення іпотечного боргу. Для отримання позики недостатньо тільки наявність сертифіката, а потрібно ще виконання деяких умов:

  • потрібна постійна прописка в одному з суб’єктів Російської федерації в тій місцевості, де оформляється кредит;
  • деякі банки допускають тимчасову прописку, але при цьому вимагають різні додаткові умови;
  • перед оформленням позики людина повинна пропрацювати на одному місці протягом від шести місяців до одного року.

Відповідність предмета застави деяким умовам

До предмету застави також пред’являються певні вимоги:

  • іпотека є позикою на придбання об’єктів нерухомості, тому логічним умовою банківської установи є забезпечення по кредиту на весь термін;
  • в якості застави може бути розглянуто споруджуваний будинок, але позичальник може запропонувати банку альтернативу такому забезпеченню;
  • іноді пред’являють у вигляді застави ділянку землі, тоді до нього цілий рік повинен бути забезпечений під’їзд транспорту;
  • квартира або житловий будинок повинен мати нормальний стан в плані фізичного і морального зносу;
  • якщо позичальник з різних причин не виплачує борг, то предмет застави служить в якості його погашення.

Банківська позика під материнський капітал є цільовим кредитуванням, які виділяються позичальнику на поліпшення житла, тому сім’я повинна ретельно зберігати паперові документи та інші свідоцтва витрат.

Документи для кредиту

В процесі оформлення кредиту збирають такі папери:

  • паспорта самого позичальника і тих, хто разом з ним буде використовувати гроші, а також документи особистості поручителів;
  • свідоцтво про шлюбних відносинах або розлучення;
  • свідоцтво народження малюка і інших дітей до 18 років;
  • довідки, що підтверджують дохід і постійну зайнятість;
  • пакет документів на предмет застави, що надається банку в якості альтернативи;
  • підтверджують паперу на право отримувати і розпоряджатися материнським капіталом.

Ці документи є основними при отриманні позики на поліпшення житла, але в кожному банку є ще свої вимоги і менеджер може зажадати додаткові довідки. Після отримання позики вона може бути погашена за рахунок материнських грошей. Для цього в пенсійний відділ несуть такі документи:

  • підтверджують паперу на право використання сертифіката;
  • паспорта позичальника і його другої половини, документ про шлюб або розлучення;
  • свідоцтва про народження неповнолітніх дітей;
  • нотаріальне свідоцтво про отримання частки усіма членами;
  • копія банківського договору або угоди;
  • заява матері на застосування засобів сертифіката;
  • згоду на використання опікунських органів (в разі прийомних батьків);
  • довідка банку про розрахунки по платежах (щомісячні суми і відсотки);
  • реквізити рахунку для перерахування грошей.

На суму материнського сертифіката нам вдалося побудувати невеликий будиночок, але це тільки тому, що всі роботи робили чоловік і свекор. Після прочитання попереднього кошторису підрядників ми зрозуміли, що коштів не вистачить, добре, хоч в родині є майстри. Але на обробку всередині, електрику і сантехніку ми витратили власні гроші.

Світлана

Мені з чоловіком вдалося тільки побудувати фундамент і коробку будинку, потім гроші з сертифіката закінчилися. Але це і так допомогу, будинок ми вирішили робити великий. Будуємося досі, але якби держава не виділила засіб на початкові витрати, то так і жили з батьками.

Лариса, Кострома

Ми відразу все прорахували, і стало зрозуміло, що сертифікату вистачить тільки на розбудову нашої котеджу. Ми прибудували ще одну велику кімнату і провели в неї опалення, ще й потрібно було гроші на додаткову ділянку покрівлі і фундамент. Але ми самостійно нічого не робили, на все наймали людей.

Іван, Перм